Home Page Slider

  •  
    wiosna6 
  • wiosna0
  • wiosna1a
  • wiosna4
  • wiosna5
  • sport bieg
  • 4
  • sp42zaprasza


Akcja stacja

Literatura z czasów II wojny światowej to materiał pasjonujacy, ale niełatwy. Uczniowie klas III gimnazjum na języku polskim podsumowali "Kamienie na szaniec" w nietypowy sposób - przy pomocy stacji zadaniowych. Dodatkowo zaangażowalismy nowoczesne technologie jako narzędzia edukacyjne i komunikacyjne. Tym razem używaliśmy Padleta do dokumentowania postępów uczniów - w padletowych kolumnach umieszczali oni zdjęcia wykonanych przez siebie zadań.

Kolejne stacje dotyczyły bardzo różnych działań - od teoretycznej wiedzy książkowej do całkiem praktycznych umiejętności. Było zakładanie zupełnie współczesnych kont facebookowych głównym bohaterom i pisanie postów, wymagających znajomości lektury. Przy innej stacji trzeba było zakodować przy pomocy maty do kodowania odpowiednią kolejność wydarzeń z książki A. Kamińskiego. Jeszcze inne zadanie polegało na ułożeniu rozsypanki z informacjami dotyczącymi Rudego, Alka i Zośki. Przy innym stanowisku trzeba było się wykazać umiejetnością godną sanitariuszy - założeniem opatrunku żółwiowego rozbieżnego na łokieć. Należało również ustawić piramidę priorytetów głównych bohaterów "Kamieni na szaniec". Dużą popularnością cieszyła się stacja, przy której trzeba było przy pomocy "wiecznego pióra" Rudego narysować na wysokości 2,5 metra symbol żółwia lub Polski Walczącej i umieścić zdjęcie na padlecie. Uczniowie też chętnie odczytywali hasła przy pomocy kół szyfrujących, wykorzystujących szyfr Cezara. Okazuje się, że lektura z czasów wojennych może być ciekawa, wciągająca i angażująca młodzież.

Archiwum aktualności