
W „Zaczarowanej zagrodzie”
Tym razem w zabawie z serii „Gierka za cukierka” uczniowie sprawdzili swoje wiadomości na temat lektury „Zaczarowana zagroda”. Jak zwykle dzieci popisały się znajomością treści książki. Umówiliśmy się na następne spotkanie w bibliotece szkolnej.
Gramy w warcaby
Żeby zagrać w warcaby nie potrzeba wiele. Wystarczy kilka plastikowych zakrętek i plansza. Ta rozwijająca koncentrację, cierpliwość i samodzielność w podejmowaniu decyzji gra daje wiele radości. Klasa 3a rozkochała się w warcabach. Następnym razem może weźmiemy się za szachy…
W odwiedzinach u Anaruka
Zima w tym roku nas nie rozpieszcza. Tym chętniej, za sprawą książki „Anaruk, chłopiec z Grenlandii” autorstwa Czesława Centkiewicza, wybraliśmy się w podróż na daleką północ. Wszystko, czego się dowiedzieliśmy podczas pracy z lekturą zawarliśmy w naszych pierwszych w życiu lapbookach. Oglądajcie i podziwiajcie. Jesteśmy z nich bardzo dumni!
Uwieńczeniem przygody z Anarukiem, jego rodziną oraz przyjaciółmi była wizyta w bibliotece szkolnej i sprawdzenie swojej wiedzy z lektury w grze „Gierka za cukierka”. Egzamin jak zwykle zdaliśmy na 5!!!
Profilaktyka zdrowotna –Rekomendacje MEN
Rodzicu,
w związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa:
- proszę nie posyłać przeziębionych i chorych dzieci do przedszkola lub szkoły;
- porozmawiaj z dzieckiem o przestrzeganiu podstawowych zasad higieny, w tym np. częstym myciem rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania;
- jeśli uczeń i rodzic nie miał kontaktu z osobą chorą, nie ma powodu do obaw;
- jeśli dziecko wróciło z terenów występowania koronawirusa i ma objawy grypopodobne, rodzic bezzwłocznie powiadmia najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosza się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego;
- rodzic dziecka do 8. roku życia,
w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy mu się zasiłek opiekuńczy
(art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, U. 2017, poz. 1368);
W przypadku dodatkowych wątpliwości zadzwoń na infolinię Ministerstwa Zdrowia
tel. 800 190 590 (czynna całodobowo).
Rekrutacja na rok szkolny 2021/2022
Informujemy, że rekrutacja do kl. I Szkoły Podstawowej Nr 42
im. Błogosławionego ks. Michała Sopoćki w Białymstoku
na rok szkolny 2021/2022 odbędzie się w terminie
od 24.02.2021r. do 08.03.2021r.
do godz. 15.00.
Wejście do systemu rekrutacyjnego
Kandydaci z obwodu szkoły
Kandydaci spoza obwodu szkoły
- Wniosek do klasy I szkoły podstawowej
- Oświadczenie o nauce religii
- Oświadczenie o bialostockiej karcie dużej rodziny
- Oświadczenie o niepełnosprawności
- Oświadczenie o pieczy zastępczej
- Oświadczenie o pracy, prowadzeniu działalności gospodarczej w obwodzie szkoły
- Oświadczenie o rodzeństwie
- Oświadczenie o samotnym wychowywaniu
- Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata
Dodatkowe informacje
- Terminy rekrutacji
- Kryteria rekrutacji do kl. I
-
Dzień Otwarty w SP 42 na plakatach uczniówAleksandra Miniewska
Maja Zasim, Wiktoria Pieciukiewicz
Roksana Stępnicka
Natalia Siemienkiewicz, Gabriela Kamińska
Natalia Anikiej, Zofia Sural
Wręczenie Sztandaru Szkole Podstawowej Nr 42
im. Bł. Ks. Michała Sopoćki w Białymstoku„Sztandar to symbol, świętość. Jego miejsce tkwi gdzieś między hymnem narodowym, a przysięgą wojskową”
Kardynał Stefan WyszyńskiSztandar jednoczący szkołę
Na ten dzień Szkoła Podstawowa Nr 42 czekała w napięciu i z podekscytowaniem. Zaczęło się od wewnętrznej potrzeby posiadania sztandaru, który byłby elementem jednoczącym społeczność szkoły, widocznym przy każdej okazji symbolem wartości jej przyświecających. Z pomocą rodziców udało się sfinalizować to szczytne przedsięwzięcie i zwieńczyć starania uroczystym wręczeniem sztandaru Szkoła Podstawowa Nr 42. W przygotowania do tego święta włączyła się cała społeczność szkolna, co nadało jej wymiar działania wspólnoty w pełnej jedności i odpowiedzialności. Naturalną konsekwencją takiego zaangażowania jest dla szkoły duma z posiadania sztandaru i poczucie włożenia wkładu we wspólne dzieło. Wpisuje się to również w misję szkoły, która stoi na straży miłości do Ojczyzny oraz szacunku do tradycji. Sztandar jest dla społeczności szkolnej symbolem Małej Ojczyzny, jaką jest szkoła i jej najbliższe środowisko, a uroczystości z udziałem sztandaru uczą powagi zachowania i kształtują właściwe postawy młodego obywatela.
Dobro to norma... z psem i z książką...W naszej szkole wierzymy, że czytanie ma moc terapeutyczną. Uczennice klas VI przemyślały tę sprawę i doszły do wniosku, że to nie tylko świetna terapia dla ludzi, ale również dla zwierząt! W ramach projektu “Dobro to norma – bądź normalny” dziewczęta zaprosiły do współpracy Fundację Dla Zwierząt Jedno Serce Nie Da Rady i rozpoczęły cykl spotkań z psem i książką… i to książką w języku angielskim.Brzmi dziwnie? A nie powinno :)Dzięki czytaniu zwierzakom uczniowie ćwiczą czytanie i nie przejmują się tym, że ktoś je poprawi. Dodatkowo dzieci uczą się wrażliwości i empatii. Z kolei psy oswajają się z głosem człowieka i socjalizują się z nim. Wszystko w spokojnej i przyjaznej atmosferze. Bez oceniania i niepotrzebnego stresu.
Psy okazały się wymarzonymi słuchaczami w międzyczasie korzystając niezliczonej ilości głasków i przytulasków :)
PS. Agata i Hania z VIb oraz Hania i Laura z VIa zachęcają do czytania zwierzakom i przypominają, że blondynek Hugo czeka na swój przyszły dom.
Lekcja empatiiW czwartek naszą szkołę odwiedziły psiaki: Parys i Hugo z Fundacji Dla Zwierząt Jedno Serce Nie Da Rady wraz ze swoimi opiekunami.
Panie przeprowadziły zajęcia odnośnie zapobiegania bezdomności zwierząt. Opowiedziały o działalności i celach fundacji oraz psach którymi się opiekują.
Parys i Hugo to psy, które bardzo wiele przeszły, a zamin trafiły do fundacji spotkało je wiele złego ze strony człowieka. Mimo wszystko są radosne i wpatrzone w ludzi.
Zajęcia byly cenną lekcją empatii, wrażliwości i szacunku.Fundacja otrzymała od nas kilkanaście długich, kolorowych smyczy, które własnoręcznie uszyły mama Jasia oraz Ani. Dziękujemy Fundacji za spotkanie, a mamom jesteśmy bardzo wdzięczni za pięktne upominki dla czworonogów.
PS. Blondynek Hugo – pieszczoch, który ma ok. 2 lat - poleca się do adopcji. I jest rekomendowany przez klasę VIb :)
Uroczystość wręczenia Sztandaru
Walentynkowy piątek w naszej szkole…Na górze róże, na dole fiołki, a my jesteśmy szkolne aniołki:)
W naszej szkole 14 lutego było czerwono i słodko, oczywiście za sprawą św. Walentego. Tego dnia uczniowie mogli skorzystać z Poczty Walentynkowej i wysłać kartki pełne serdeczności. Dużą popularnością cieszyła się również walentynkowa fotobudka.
A wisienką na torcie była gra polegająca na znalezieniu pasującej do siebie połówki :)
„Działajmy razem”W dniach 3 - 11 lutego 2020 r. obchodziliśmy Tydzień Bezpiecznego Internetu pod hasłem „Działajmy razem”.
W ramach tego przedsięwzięcia podjęliśmy działania mające na celu przypomnienie zasad bezpiecznej pracy w sieci oraz zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe korzystanie z jej zasobów.
Dziewczynki z klasy Vc zaprosili kolegów do sprawdzenia swojej wiedzy w konkursach Złam kod, Łamigłówka i Tłumacz internetowy. Uczniowie w formie zabawy zdobywali wiedzę i ćwiczyli przydatne umiejętności. Wszystkie zadania wykonywali z zaangażowaniem i uśmiechem na twarzach.
Dziękujemy za udział w akcji i przypominamy, że każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to, co robi w sieci i w jaki sposób z niej korzysta.Wychowanie przez czytanie
Uczniowie klasy 5A brali udział w pierwszym półroczu w programie "Wychowanie przez czytanie", stworzonym przez Fundację "ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom". Celem programu jest wspieranie rozwoju moralnego młodzieży oraz promocja czytelnictwa i wartościowej literatury. Pod opieką nauczyciela w ramach zajęć kreatywnych uczniowie omawiali istotę i skutki stosowania bądź zaniechania poszczególnych wartości moralnych, jak również tworzyli krótkie prezentacje multimedialne i filmiki przedstawiające wybrane przez siebie wartości. Pomocnikiem była książka „Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”, która prowadziła ich przez kolejne teksty o problemach rówieśników. Zapraszamy do obejrzenia filmu, będącego efektem udziału w programie.
Więcej artykułów…