Home Page Slider

  • 1klc
  • baner1b
  •  
    2a 
  • tlo
  • tlo2
  • tlo1
  • dk2
  • sp42zaprasza

Artykuły

Zawieszenie zajęć

                 
Zawieszenie
zajęć dydaktyczno-wychowawczych

Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 42 im. Bł. ks. M. Sopoćki w Białymstoku na podstawie komunikatu MEN z dnia 11.03.2020r. informuje, że od
12 do 25 marca br. funkcjonowanie szkoły zostaje czasowo ograniczone:

  • 12 i 13 marca br. to dni, w których  w szkole nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze dla uczniów;
  • od poniedziałku, 16 do 25 marca br. uczniowie nie przychodzą do szkoły;
  • nauczyciele prześlą materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy w domu;
  • od piątku, 13 marca br. do czasu zawieszenia zajęć  nie będzie funkcjonowała stołówka szkolna.

                                                             Dyrektor
Barbara Stankiewicz

Link do komunikatu Ministra Edukacji Narodowej: https://www.gov.pl/web/edukacja

warcaby 3a

 

Gramy w warcaby

Żeby zagrać w warcaby nie potrzeba wiele. Wystarczy kilka plastikowych zakrętek i plansza. Ta rozwijająca koncentrację, cierpliwość i samodzielność w podejmowaniu decyzji gra daje  wiele radości. Klasa 3a rozkochała się w warcabach. Następnym razem może weźmiemy się za szachy…

Anaruk 3a

 

W odwiedzinach u Anaruka

        Zima w tym roku nas nie rozpieszcza. Tym chętniej, za sprawą książki „Anaruk, chłopiec z Grenlandii” autorstwa Czesława Centkiewicza, wybraliśmy się w podróż na daleką północ. Wszystko, czego się dowiedzieliśmy podczas pracy z lekturą zawarliśmy w naszych pierwszych w życiu lapbookach. Oglądajcie i podziwiajcie. Jesteśmy z nich bardzo dumni!
Uwieńczeniem przygody z Anarukiem, jego rodziną oraz przyjaciółmi była wizyta w bibliotece szkolnej i sprawdzenie swojej wiedzy z lektury w grze „Gierka za cukierka”. Egzamin jak zwykle zdaliśmy na 5!!!

Profilaktyka zdrowotna –Rekomendacje MEN

zdrowie

Profilaktyka zdrowotna –Rekomendacje MEN

Rodzicu,
w związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa:

  • proszę nie posyłać przeziębionych i chorych dzieci do przedszkola lub szkoły;
  • porozmawiaj z dzieckiem o przestrzeganiu podstawowych zasad higieny, w tym np. częstym myciem rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania;
  • jeśli uczeń i rodzic nie miał kontaktu z osobą chorą, nie ma powodu do obaw;
  • jeśli dziecko wróciło z terenów występowania koronawirusa i ma objawy grypopodobne, rodzic bezzwłocznie powiadmia najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosza się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego;
  • rodzic dziecka do 8. roku życia,
    w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy mu się zasiłek opiekuńczy
    (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, U. 2017, poz. 1368);

W przypadku dodatkowych wątpliwości zadzwoń na infolinię Ministerstwa Zdrowia
tel. 800 190 590 (czynna całodobowo).

Dobro to norma… z psem i z książką…


Dobro to norma... z psem i z książką...

DSC 1011

W naszej szkole wierzymy, że czytanie ma moc terapeutyczną. Uczennice klas VI przemyślały tę sprawę i doszły do wniosku, że to nie tylko świetna terapia dla ludzi, ale również dla zwierząt! W ramach projektu “Dobro to norma – bądź normalny” dziewczęta zaprosiły do współpracy Fundację Dla Zwierząt Jedno Serce Nie Da Rady i rozpoczęły cykl spotkań z psem i książką… i to książką w języku angielskim.Brzmi dziwnie? A nie powinno :)Dzięki czytaniu zwierzakom uczniowie ćwiczą czytanie i nie przejmują się tym, że ktoś je poprawi. Dodatkowo dzieci uczą się wrażliwości i empatii. Z kolei psy oswajają się z głosem człowieka i socjalizują się z nim. Wszystko w spokojnej i przyjaznej atmosferze. Bez oceniania i niepotrzebnego stresu.

Psy okazały się wymarzonymi słuchaczami w międzyczasie korzystając niezliczonej ilości głasków i przytulasków :)

PS. Agata i Hania z VIb oraz Hania i Laura z VIa zachęcają do czytania zwierzakom i przypominają, że blondynek Hugo czeka na swój przyszły dom.

Lekcja empatii


Lekcja empatii

DSC 0994

W czwartek naszą szkołę odwiedziły psiaki: Parys i Hugo z Fundacji Dla Zwierząt Jedno Serce Nie Da Rady wraz ze swoimi opiekunami.
Panie przeprowadziły zajęcia odnośnie zapobiegania bezdomności zwierząt. Opowiedziały o działalności i celach fundacji oraz psach którymi się opiekują.
Parys i Hugo to psy, które bardzo wiele przeszły, a zamin trafiły do fundacji spotkało je wiele złego ze strony człowieka. Mimo wszystko są radosne i wpatrzone w ludzi.
Zajęcia byly cenną lekcją empatii, wrażliwości i szacunku.

Fundacja otrzymała od nas kilkanaście długich, kolorowych smyczy, które własnoręcznie uszyły mama Jasia oraz Ani. Dziękujemy Fundacji za spotkanie, a mamom jesteśmy bardzo wdzięczni za pięktne upominki dla czworonogów.

 PS. Blondynek Hugo – pieszczoch, który ma ok. 2 lat - poleca się do adopcji. I jest                        rekomendowany przez klasę VIb :)

Uroczystość wręczenia Sztandaru SP 42

Uroczystość

Wręczenie Sztandaru Szkole Podstawowej Nr 42
im. Bł. Ks. Michała Sopoćki w Białymstoku

„Sztandar to symbol, świętość. Jego miejsce tkwi gdzieś między hymnem narodowym, a przysięgą wojskową”
Kardynał Stefan Wyszyński

Sztandar jednoczący szkołę

Na ten dzień Szkoła Podstawowa Nr 42 czekała w napięciu i z podekscytowaniem. Zaczęło się od wewnętrznej potrzeby posiadania sztandaru, który byłby elementem jednoczącym społeczność szkoły, widocznym przy każdej okazji symbolem wartości jej przyświecających. Z pomocą rodziców udało się sfinalizować to szczytne przedsięwzięcie i zwieńczyć starania uroczystym wręczeniem sztandaru Szkoła Podstawowa Nr 42. W przygotowania do tego święta włączyła się cała społeczność szkolna, co nadało jej wymiar działania wspólnoty w pełnej jedności i odpowiedzialności. Naturalną konsekwencją takiego zaangażowania jest dla szkoły duma z posiadania sztandaru i poczucie włożenia wkładu we wspólne dzieło. Wpisuje się to również w misję szkoły, która stoi na straży miłości do Ojczyzny oraz szacunku do tradycji. Sztandar jest dla społeczności szkolnej symbolem Małej Ojczyzny, jaką jest szkoła i jej najbliższe środowisko, a uroczystości z udziałem sztandaru uczą powagi zachowania i kształtują właściwe postawy młodego obywatela.

Archiwum aktualności