Home Page Slider

  • szkola2
  • szkola1
  • dzieci1
  • dzieci1a
  • dzieci1b
  • dzieci1c
  • dzieci1d
  • dzieci1e
  • klasa 1g
  • dzieci1f
  • sp42zaprasza

Konferencja nr 3 - zaproszenie


ZAPRASZAMY NA KONFERENCJĘ

logo kreatywnoc ONline i OFFline1

organizowaną przez
Szkołę Podstawową Nr 42
im. Bł. Ks. M. Sopoćki w Białymstoku
przy współpracy ze 
Szkołą Podstawową Nr 7
im. Hugona Kołłątaja w Białymstoku

pod patronatem
Podlaskiego Klubu Kreatywnych nauczycieli

13 maja godz. 16.00 na Teamsach




SZKOLNY KONKURS KALIGRAM


CALLIGRAM COMPETITION
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 42

  • Konkurs skierowany jest do uczniów klas 4-8 Szkoły Podstawowej Nr 42 im. Bł. ks. Michała Sopoćki w Białymstoku.
  • Organizatorem konkursu są nauczyciele języka angielskiego.
  • Tematem konkursu jest kaligram – kompozycja kaligraficzna stanowiąca zamkniętą całość. Jest to angielskie słowo przedstawione za pomocą ilustracji. Litery stanowią integralną cześć obrazka.
  • Konkurs polega na stworzeniu pracy plastycznej obrazującej znaczenie wybranego słowa w języku angielskim, np. słowo button – guzik przedstawiamy za pomocą guzików ułożonych w kształcie liter tego wyrazu.
  • Na początku każdego miesiąca zostanie podana lista słów, które należy przekształcić w kaligram.
  • Celem konkursu jest zachęcanie do nauki języków obcych poprzez alternatywną metodę pracy, sprzyjającą integrowaniu wyobraźni twórczej i pamięci.
  • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do bezpłatnej publikacji prac konkursowych (bez roszczeń autorów do prac autorskich) w celu promocji konkursu i szkoły.
  • Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na zastosowanie się do niniejszego regulaminu.
  • Wszystkie prace w wyznaczonym terminie tj. do 25 dnia każdego miesiąca powinny być dostarczone do nauczycieli języka angielskiego.

Forma pracy konkursowej:

  • Należy wykonać nigdzie wcześniej niepublikowaną pracę plastyczną, ilustrującą w formie kaligramu słowo w języku angielskim przewidziane w harmonogramie na dany miesiąc.
  • Praca zgłoszona do konkursu musi zostać wykonana własnoręcznie, bez pomocy osób trzecich.
  • Prace muszą mieć płaską formę (dwuwymiarową).
  • Format arkusza jest określony i nie może być mniejszy niż A4 i nie większy niż A3
  • Praca musi być podpisana z tyłu ( imię, nazwisko, klasa)

Kryteria oceny:

  • celność ujęcia tematu i zgodność z definicją,
  • oryginalność pomysłu,
  • poziom artystyczny i techniczny,
  • poprawność ortograficzna,
  • czytelność prac,
  • samodzielność wykonania.

Schedule:

Month

Calligram

October

kl. IV- pumpkin

Kl.V- a broom

Kl. VI – haunted house

Kl. VII – trick or treat

Kl. VIII - drizzle

November

kl. IV- food waste

Kl.V- bonfire

Kl. VI – gunpowder

Kl. VII – effigy

Kl. VIII - barrel

December

kl. IV- present

Kl.V- Christmas

Kl. VI – mistletoe

Kl. VII – chimney

Kl. VIII - sleigh

January

kl. IV- snowman

Kl.V- fireworks

Kl. VI – fancy dress party

Kl. VII –  mittens

Kl. VIII - frost

February

kl. IV- chocolate

Kl.V- hug

Kl. VI – love birds

Kl. VII – arrow

Kl. VIII – to hold hands

March

kl. IV- rainbow

Kl.V- gold

Kl. VI – horseshoe

Kl. VII – treasure

Kl. VIII - shamrock

April

kl. IV- rabbit

Kl.V- spring

Kl. VI –Easter

Kl. VII – have a party

Kl. VIII – celebration

 

May

Kl. IV- flower

Kl. V- cycling

Kl-VI- going out

Kl. VII – parachute

Kl. VIII - weightlifting

June

Kl.IV- holiday

Kl.V- trip

Kl.VI- travelling

Kl. VII – lightning

Kl. VIII - storm

NAGRODY

  • dobra zabawa;
  • cząstkowe oceny celujące z języka angielskiego;
  • nagrody rzeczowe.
 
 
 
 
 

Innowacje

instaling logo duze

Innowacja „Make Progress” opiera się na używaniu przez uczniów aplikacji Insta.ling, którzy uczą się i ćwiczą  słownictwo wykonując quizy w domu.

Nauczyciel przydziela słówka z danego materiałów, a uczniowie je powtarzają w atrakcyjny sposób poprzez Insta.Ling. Codziennie wykonywana jest powtórka około 20 słówek.

Nauczyciel oraz uczeń otrzymują szczegółowe raporty o systematyczności pracy oraz postępach w nauce. Dzięki aplikacji powtórki słówek są dostosowywane do indywidualnych potrzeb ucznia.

Let’s make progress :) 

instaling buzka duze



list
Send your card

to tytuł innowacji zaplanowanej  przez nauczycieli języka angielskiego. 

Celem innowacji jest stworzenie uczniom możliwości rozwijania kompetencji językowych poprzez realne wykorzystanie języka angielskiego jako narzędzia komunikacji oraz doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim w realnych sytuacjach. Realizacja innowacji przyczyni się do kształtowania u uczniów postawy otwartości i tolerancji wobec innych kultur, rozwijania kreatywności i kompetencji cyfrowych, w tym bezpiecznego i celowego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Udział w innowacji zapewni uczniom możliwość kontaktu z obcokrajowcami i wykorzystanie języka angielskiego jako jedynego narzędzia komunikacji. Nową przygodę czas zacząć…

list1

 
 
 

Projekty eTwinning na języku angielskim

et

I’m Polish. I’m Proud.

Z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę uczniowie postawnowili zrealizować projekt o naszej ojczyźnie, ale w języku angielskim.

Klasy IV i V wzięły udział w projekcie e-Twinning o nazwie I’m Polish. I’m Proud oraz w wydarzeniu  Happy Birthday Poland!. Dzięki akcji uczniowie ćwiczyli swoje umiejętności językowe. Wiedzą, jak nazwać zabytki w Polsce. Znają angielskie nazwy tradycyjnych polskich potraw. Bez wątpienia zwiększyli swoją wiedzę na temat Polski i rozszerzyli znajomość słownictwa.

Uczniowie z zapałem przygotowali plakaty, wystąpienia i prezentacje o Polsce. Pracowali w parach, grupach i indywidualnie zawsze słuchając i pomagając sobie wzajemnie.



Nasze projekty międzynarodowe

Naszą przygodę z projektami międzynarodowymi rozpoczęliśmy od przystąpienia do programu e-twinning. E-twinning to bezpłatna platforma pozwalająca na realizowanie międzynarodowych projektów o różnorodnej tematyce https://www.etwinning.net

Rozpoczęliśmy we wrześniu przystępując do projektu z Rumunią, Hiszpanią i Włochami. Piszemy piosenkę zatytułowaną „A song of the heart of Europe”. Od stycznia rusza kolejny projekt zatytułowany „The history of my town”. Projekt realizujemy z partnerami z Ukrainy, Mołdawi i Słowacji. Będziemy tworzyli przewodnik po naszym pięknym mieście. Startujemy z prezentacją naszej szkoły i poznajemy naszych partnerów. O postępach naszych prac wkrótce.


history

Logo of the project created by Paulina Polubinska Class IIA

The main aim of the project is to create a guidebook about the place students live in. The participants start with introducing themselves, and then describing their village/town (its history, geography, monuments etc.).

AIMS

  • Improving the ability of a group work;
  • Using foreign language as a tool for communication;
  • Creating a presentation in Power Point;
  • Preparing materials for presenting their village/town;

WORK PROCESS

  • January/March2016 - Let’s meet! - Introducing students with assumptions and purposes of the project; Creating a multimedial presentation about the participants (group of 10 students);
  • April 2016 - Where do you live? - An exchange of information about student’s village (short presentations including interesting facts about the place)
  • September 2016 - Our guidebook! - Presentation of student’s final work – the guidebook;

EXPECTED RESULTS

The main product of the project will be a guidebook about the place students live in. Also the participants will get to know some interesting facts about their peers and their village in another country (history, geography etc.). The work of students will be described in school newspaper and on the school website. However, we hope that the most valuable effect of our co-operation would be friendship between the participants of the project.

Our partners

Dovhe school, Ukraine,

Liceul Teoretic "A. Mateevici", Moldova,

Novopilskyy Educational Complex (school of I-III level, preschool), Ukraine

Osnovna Škola Mlada Pokolenja, Serbia

Secondery school #130, Ukraine

Základná škola SNP Horná Ždaňa, Slovakia.


 The legend of Bialystok - prezentacja


Let's start you project with Christmas


Greek wishes

Christmas is a special and unique time for everybody. For us also. This year we are taking part in e-twinning project and during lessons we are writing letters and making postcards to friends from Greece. They also sent us handmaking, beautiful postcards and letters.

Grafik dyżurów pedagoga szkolnego

Godziny pracy pedagogów szkolnych

 Dni tygodnia

Anna Ościłowska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Katarzyna Zasim
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poniedziałek
9:00 - 13:00
8:00 - 10:30
Wtorek
12:00 - 17:00
Środa
 10:30 - 15:30
12:30 - 17:00
Czwartek
9:30 - 14:30
Piątek
10:00 - 14:00
-

 

Jak wesprzeć dziecko w powrocie do przedszkola i szkoły po czasie izolacji/ kwarantanny? 

 

Osoby potrzebujące wsparcia zapraszamy do kontaktu mailowego
Pozdrawiamy

pedagog

 
 
 

Archiwum aktualności