Home Page Slider

  • slajder wy
  • slajder wy1
  • slajder wy2
  • przeg slajder
  • wycieczka zak
     
  • galeria mecz
  • pasowanie1
  • 4
  • sp42zaprasza


Kartka dla Polski

   Nasza szkoła wzięła w tym roku udział w szczególnym projekcie eTwinning, związanym ze stuleciem odzyskania niepodległości i Europejskim Rokiem Dziedzictwa Kulturowego. „Kartka dla Polski” to idea, która połączyła wiele polskich szkół, również z zagranicy. Nasi uczniowie tworzyli własne pocztówki, na których umieścili osobiste życzenia dla Ojczyzny.
   Przy okazji również odbyły się lekcje o współczesnym patriotyzmie i wartości ojczyzny w życiu człowieka. Wzięliśmy udział Narodowym Quizizzie i zrobiliśmy ankiety dotyczące ojczyzny. Szkołę ozdobiła piękna korytarzowa wystawa kartek dla Polski. To ważna lekcja patriotyzmu, którą zapamiętamy na długo. Zapraszamy do obejrzenia filmu.

https://www.kizoa.com/Monta%C5%BC-Wideo/d151173325k7720363o1l1/kartka-dla-polski-sp42

kartka dla polski kolaż

Podróż po Wielkiej Brytanii-najciekawsze miejsca i zabytki"

W projekcie wzięło udział 10 uczniów. Tematyka projektu zainteresowała jego uczestników, poszerzyła wiadomości uczniów na temat krajów, regionów i zabytków Wielkiej Brytanii. Uczniowie dowiedzieli się jakie są najatrakcyjniejsze miasta i regiony Wielkiej Brytanii. Jakie zabytki są znane na całym świecie oraz porównały je z najciekawszymi regionami i zabytkami w Polsce. Uczestnicy projektu rozwijali umiejętności pracy zespołowej i samodzielnego poszukiwania informacji, ich selekcji, przetwarzania oraz analizy.
Celami tego projektu edukacyjnego było:
. kształtowanie umiejętności komunikacji w języku angielskim,
. poznanie kultury innych regionów,
. kształtowanie postawy poszanowania własnego dziedzictwa kulturowego,
. korelacja  międzyprzedmiotowa: j.angielski, historia, geografia,
. kształtowanie umiejętności pracy w grupie,
. wykorzystanie technologii informacyjnej do nauki języków obcych,
. samoocena efektów swojej pracy.

Podróż po Wielkiej Brytanii-najciekawsze miejsca i zabytki" - prezentacja

Woda z chemią, fizyka, biologią, geografią oraz matematyką za pan brat

W projekcie „Woda z chemią, fizyka, biologią, geografią oraz matematyką za pan brat” uczestniczyło 14 uczniów. Projekt był realizowany od lutego do maja 2018r. Uczestnictwo w projekcie pomogło rozszerzyć uczniom wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych i matematyki, nabyć umiejętności wykonywania doświadczeń. W realizacji projektu pomocy udzielały nauczyciele biologii, chemii, fizyki i matematyki. Uczniowie wykonywali po 2 doświadczenia z wyżej wymienionych przedmiotów oraz z matematyki wykresy i z geografii mapy rzek w Polsce. Poprzednio przygotowując instrukcje, zdjęcia, opisy roślin i zwierząt oraz analizę i raport z badania wody na Podlasiu z różnych zbiorników wodnych. Projekt rozpoczął się w lutym a zakończył w maju prezentacją multimedialną, wykorzystaną podczas zajęć w klasach drugich oraz  modele cząsteczki wody,  plakaty z wykresami i mapy rzek  były wystawione w sali 202.

projekt chemiczny

 

Zakończenie projektu „Let’s sing together”

Międzynarodowy projekt eTwinning był tak ciekawy i wciągający, że trudno było nam się z nim rozstać. Grupa uczniów z naszej szkoły pod czujnym okiem p. Katarzyny Polak pracowała nad swoją piosenką przez kilka miesięcy, a zwieńczeniem jej działań jest teledysk, który z dumą prezentujemy szerszemu odbiorcy. Piosenka „Take what you want” została entuzjastycznie przyjęta przez naszych zagranicznych partnerów, mieliśmy możliwość prezentować ją na żywo w trakcie trzech wideokonferencji. Wymagały one od uczniów i nauczyciela posługiwania się językiem angielskim, co dzięki większej ilości godzin angielskiego w szkole nie było przeszkodą. Porozumiewaliśmy się bez problemu, co najwyżej czasami mieliśmy problem ze zrozumieniem naszych zagranicznych kolegów. Ośmieliło nas to jednak do mówienia, gdyż jak się okazuje nie powinniśmy mieć w tej materii kompleksów. Oto prezentacja naszego zespołu:  https://drive.google.com/file/d/1WxPxNbtne9nBVd4r5bz5BwmNgznK6qyZ/view oraz teledysk nagrany na terenach zielonych naszej szkoły: https://youtu.be/FwuTNWHVt94 . Miłego oglądania!

 

logo LST

 

projekt

Projekt „Stworzeni z wyobraźni” już po raz drugi zafascynował uczniów naszej szkoły. I tym razem dzielna grupa kreatywnych uczniów tworzyła kolejne rozdziały powieści w różnych konwencjach literackich. W połowie czerwca ukazał się na blogu projektowym ostatni białostocki rozdział. Uczniowie w wielkim stylu zakończyli powieść science-fiction. Projekt zakładał współpracę 10 zespołów uczniowskich z różnych stron Polski przy tworzeniu 10 powieści. Co miesiąc każda grupa pisała rozdział oparty o losowo wyrzucone obrazki umieszczone na kościach Story Cubes. Było to prawdziwe wyzwanie dla uczniów, jednak świetnie sobie z nim poradzili. Zachęcamy do zapoznania się z ich twórczością, by docenić ogrom pracy i pomysłowość naszej młodzieży: https://stworzenizwyobrazni.blogspot.com/

 

projekt

Projekt „Usłysz legendę” polegał na tym, że młodzi ludzie z różnych stron Polski pracowali nad stworzeniem audiobooków inspirowanych legendami. Działania przebiegały etapami, w ramach których zespoły wymieniały się materiałami. Poszczególne grupy wybrały tekst, opracowały scenariusz, nagrały dźwięk i dokonały przekładu na język angielski. Nie zabrakło również malowania. Legendy zostały opracowane w formie audiobooków. Jako, że projekt był ogólnopolski, działania naszych uczniów znaleźć można w różnych legendach na różnych etapach ich opracowania. Postępy i efekty prac projektowych znaleźć można na tronie projektu: https://uslyszlegende.blogspot.com/

Okadki

Projekt edukacyjny „Okładki, jakże żywe” realizowany był przez uczniów klas gimnazjalnych w ramach projektu ogólnopolskiego. Działania uczniów polegały na stworzeniu okładki, na której wykorzystali swoje zdjęcie, tak, by jak najbardziej przypominała okładkę oryginalną. Młodzież musiała wykazać się nie tylko kreatywnością, ale też umiejętnościami informatycznymi, gdyż zdjęcie należało obrobić komputerowo, umieści na nim tytuł i autora książki, nałożyć odpowiednie filtry i nakładki. Wcześniej uczniowie przygotowali plakaty informacyjne i krótkie recenzje, zachęcające do przeczytania wybranych książek. Efekty działań projektowych można zobaczyć na ogólnopolskim padlecie:
https://padlet.com/PaniKowalska/zyweokladki,
zaś informacje o zasadach projektu i jego przebiegu znajdziemy na oficjalnej stronie:
http://zyweokladki.blogspot.com/

 

Archiwum aktualności